Pracownicy PCI na początku musieli zająć się przygotowaniem drogi. Trzeba było załatać dziury, zakleić pęknięcia i ubytki. Droga jest w bardzo złym stanie, na przeważającej powierzchni występują na niej regularne pęknięcia tworzące rodzaj pajęczyny. Dopiero kiedy ubytki zostały uzupełnione na drogę mógł wjechać kombajn drogowy, który w jednym z pojemników transportuje emulsje, a w drugim kruszywo.
Najpierw na powierzchnię trafia grubsze kruszywo o frakcji 5 - 8 mm, a potem druga frakcja kruszywa o średnicy 2 - 5 mm. Nawierzchnia jest walcowana. Ważne, aby prace były wykonywane w jak najwyższej temperaturze i na pewno bez deszczu. Wówczas nawierzchnia skleja się i może służyć nawet przez kilka lat. Oczywiście, wszystkich nierówności nie da się zredukować. Do tego potrzebny byłaby nowy dywanik asfaltowy.
Już w ubiegłym tygodniu, w czwartek i piątek, wykonano prace na odcinku około 1,5 km, a w tym tygodniu na kolejnym 1,5 km. Powierzchniowe utrwalenie drogi przewidziane jest także na odcinkach dróg Ulejno - Tadeuszewo (1,5 km) oraz Gułtowy - Bożejewo (2 km). Całość będzie kosztować około 300 tys. zł.
(k)