Na obiekcie zostanie m.in. wymieniona płyta pomostowa, kapy chodnikowe. Wymienione zostaną bariery i balustrady, ułożona zostanie izolacja oraz nowa nawierzchnia, odtworzone zostanie oznakowanie poziome i pionowe. Koszt remontu to ponad 3,8 mln zł. Za realizację zadania odpowiada firma Most z Sopotu.
Podczas remontu ruch na moście będzie odbywał się nadal w sposób wahadłowy. Przywrócenie ruchu dwukierunkowego nastąpi po wykonaniu prac określonych w ekspertyzie. Poznański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad planuje, że nastąpi to w sierpniu.
GDDKiA prosi kierowców o wyrozumiałość i cierpliwość oraz przypomina, że informacji dotyczących sytuacji na drogach zarządzanym przez GDDKiA udzielają całodobowo dyżurni Punktów Informacji Drogowej pod ogólnopolskim numerem telefonu 19 111.
Przypomnijmy, że most w Nowym Mieście jest w fatalnym stanie technicznym i grozi mu całkowite wyłączenie. Od ponad roku ruch na moście odbywa się wahadłowo jednym pasem. Pod koniec kwietnia 2013 roku na remontowanym już moście w Nowym Mieście nad Wartą zapadła się jezdnia. Przez dwa tygodnie most był całkowicie zamknięty dla ruchu.
Mostem przebiega droga krajowa numer 11 - to jedna z najbardziej uczęszczanych tras w Wielkopolsce. Wybudowany został na początku lat 70. XX wieku. Bezpośrednio po oddaniu obiektu do eksploatacji awarii uległ filar (podpora nr 4), a awaria polegała na nieprzewidywalnym, gwałtownym przyroście osiadań. W konsekwencji filar uległ skręceniu i pękł. Pomost również uległ skręceniu. Filar ten został naprawiony, a posadowienie wzmocnione (projekt wzmocnienia filara pochodzi z roku 1986). Według projektu wykonano dodatkowe pale wiercone oraz pogrubiono korpus filara. Po wykonaniu wzmocnienia gwałtowne przyrosty osiadań zostały zahamowane. Niemniej prowadzone od wybudowania mostu obserwacje wskazywały, że nie został on całkowicie ustabilizowany. Pod koniec lat 80. lub początku lat 90. ubiegłego wieku (projekt przebudowy pomostu pochodzi z roku 1989) obiekt został poddany przebudowie polegającej na zmniejszeniu szerokości jezdni z 8 do 7 metrów.
Aktualny stan techniczny mostu jest tak zły, że uniemożliwia dalszą, nawet ograniczoną, eksploatację bez remontu przynajmniej jej fragmentów. W celu przywrócenia eksploatacji mostu na dotychczasowych zasadach konieczna jest całkowita wymiana pomostu na nowy. Remont obejmuje przęsło 1, 2, 3, 5 - 20 m i 6 - 26 m. Chęć wykonania remontu złożyły cztery firmy.
krzem