Plusy i minusy
Małgorzata Wiśniewska-Zabłocka
wicestarosta średzka

Audyt przeprowadzony w średzkich szkołach ponadpodstawowych pokazał, że nasze placówki radzą sobie ze zdalną nauką w czasach pandemii. Oczywiście, problemów było i jest nadal sporo, a konsekwencje nauki zdalnej mogą być duże.
Z jednej strony, szkoły, nauczyciele i uczniowie musieli poradzić sobie z technologią, której wcześniej w szkole nie używali. Okazało się, że wszyscy pomagali sobie nawzajem, aby lekcje dobrze działały. Z biegiem czasu nauka zdalna wyglądała coraz lepiej. Nauka zdalna pokazała, że pod pewnymi względami kontakt między nauczycielem a uczniem jest łatwiejszy i nawet, kiedy nauka wróciła do szkół, to i tak w szkole korzysta się z maili i komunikatorów. Szkoła dziś jest inna niż przed pandemią. Pod pewnymi względami może i lepszą.
Ale oczywiście problemy wynikają przede wszystkim z izolacji, niemożności spotykania się z rówieśnikami, ale także z nauczycielami, brak osobistego kontaktu. Jakie to przyniesie skutki, będziemy pewnie dowiadywać się w najbliższym i dalszym czasie.