Dawno już minęły czasy, kiedy w szkołach spokojnie czekano na kolejne roczniki uczniów. Teraz trzeba się o nich starać, pokazywać im dobre strony i perspektywy, jakie daje szkoła średnia. Mniejsza liczba uczniów sprawia, że szkoły mają mniej oddziałów niż kiedyś i potrzebują mniej nauczycieli. Dlatego też odpowiednia promocja, ale przede wszystkim dobry poziom nauki i możliwości szkół, dają im szanse na wypełnienie izb lekcyjnych.
Zespół Szkół Rolniczych w ramach promocji swojej szkoły przygotował baner w formie plakatu filmowego. Była profesjonalna sesja zdjęciowa, nauczyciele wcielili się w role modeli, a efekt robi świetne wrażenie. Baner poszedł w Polskę, a opinie są bardzo dobre.
Liceum Ogólnokształcące przez kilkanaście dni spotykało się z gimnazjalistami, zapraszało ich do siebie, nauczyciele i uczniowie wychodzili do gimnazjów, przygotowali spektakl. Ale i tak najważniejsza okaże się oferta edukacyjna szkoły i tworzone klasy patronackie, które powstają we współpracy z państwowymi wyższymi uczelniami w Poznaniu. Liceum chce jeszcze lepiej przygotowywać do studiowania.
Spore wyzwania stoją przed Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego, czyli przed popularnym „Hipolitem". W niedalekiej przyszłości koło Wrześni powstanie Centrum Szkoleniowe. Nie znam zasad, na jakich będzie ono kształciło głównie pod potrzeby Volkswagena. Ale fakt, że jego budowa i wyposażenie mają pochłonąć około 80 mln zł przemawia mi do wyobraźni. W obliczu budowy niedaleko wielkiej fabryki i kolejnych zakładów pracy, kształcenie w tej placówce także trzeba przewartościować.
Zbigniew Król
zbigniew.krol@gazetasredzka.pl