W ostatnim czasie skontaktował się z naszą redakcją jeden z czytelników, który miał okazję korzystać z usług tego wydziału. Mężczyzna zwracał uwagę przede wszystkim na długi czas oczekiwania na obsłużenie.
O zdanie w sprawie funkcjonowania Wydziału Komunikacji zapytaliśmy naszych czytelników na Facebooku. Wśród komentarzy pojawiły się głosy potwierdzające wcześniejszą wiadomość oburzonego mężczyzny. Choć należy wyraźnie wskazać, że było też sporo komentarzy pochwalających funkcjonowanie wydziałowej administracji - i to one przeważyły w debacie.
- Zostałem obsłużony szybko i profesjonalnie - nigdy nie miałem problemu z załatwieniem spraw w tym urzędzie - pisał jeden z internautów.
Głosy krytyczne to głównie uwagi względem wydłużonego czasu oczekiwania. - Byłam wczoraj, ponad godzina czekania na odbiór dowodu rejestracyjnego. Tempo obsługi było zdecydowanie szybsze w czasie pandemii, gdy ludzie stali na dworze - pisała z początkiem lipca w dyskusji jedna z internautek. Komentarze naszych czytelników na Facebooku momentami były bardzo emocjonujące, a czasem skierowane nawet personalnie.
Przypomnijmy, że w szczycie epidemii COVID-19 przed drzwiami wydziału ustawiały się długie kolejki, a do pomieszczeń placówki mogło wchodzić tylko kilka osób. Dzisiaj sytuacja się wyraźnie zmieniła i drzwi wydziału ponownie są otwarte dla wszystkich zainteresowanych.
- Zachęcamy do korzystania ze skrzynki ePUAP - bezpłatnej platformy do kontaktu z urzędem, adres skrytki: /spsrodawlkp/SkrytkaESP. Dzięki ePUAP możemy załatwić sprawy urzędowe bez wychodzenia z domu, wystarczy dostęp do internetu. Wniosku nie musimy podpisywać ręcznie - do podpisu elektronicznych dokumentów służy bezpłatny profil zaufany - informuje Starostwo Powiatowe.
Klienci, którzy muszą swoje sprawy załatwić bezpośrednio w wydziale proszeni są z kolei o wcześniejsze wypełnienie odpowiedniego wniosku, który można pobrać ze strony Starostwa Powiatowego. Wszelkie niezbędne opłaty można dokonywać również przez internet, dzięki czemu w wydziale można przedłożyć wyłącznie potwierdzenie wykonania przelewu. Takie działania znacznie skracają czas oczekiwania na obsłużenie, zwłaszcza gdy wnioski są wypełnione poprawnie.
- Dokumenty można także dostarczyć do Punktu Obsługi Klienta Starostwa Powiatowego przy ul. Daszyńskiego 5, są one rejestrowane na bieżąco każdego dnia, liczy się data wpływu pisma/wniosku. W przypadku nabycia lub zbycia pojazdu nie ma konieczności rejestracji pojazdu w ciągu 30 dni, od 1 lipca br. termin został wydłużony do 60 dni, ponadto wystarczy zgłoszenie nabycia pocztą elektroniczną lub tradycyjną - czytamy w wiadomości otrzymanej ze starostwa.
Rozważając temat działalności Wydziału Komunikacji należy pamiętać, że jest to jedno z najbardziej obleganych miejsc w powiatowej administracji. Dziennie pracownicy wydziału obsługują około 170 interesantów, a z uwagi na funkcjonowanie elektronicznej administracji spraw i tak przybywa.
Problemem może zatem być nie tyle jakość obsługi, która dla wielu jest na najwyższym poziomie, ale liczba zatrudnionych osób, których w średzkim Wydziale Komunikacji może powinno być więcej? O tym decydują już jednak przedstawiciele władzy.
Jak dowiedzieliśmy się w Starostwie Powiatowym, w Wydziale Komunikacji na stanowisku do spraw prawa jazdy pracują aktualnie 3 osoby, a w rejestracji pojazdów 4 osoby. Do tego należy doliczyć też osobę kierownika i pomoc administracyjną, która zajmuje się m.in. obsługą archiwum.
KK